Kdy bude zvolen nový předseda Rady ČTA? Jaké výzvy má český triatlon před sebou v roce 2019? A proč potřebujeme nové logo? Nejen na tyto otázky odpověděl v rozhovoru Antonín Bauer, generální sekretář ČTA, který byl po rezignaci Lenky Kovářové kooptován do Rady a stal se statutárním zástupcem ČTA.

Ve druhé polovině prosince rezignovala na svou funkci předsedkyně Rady ČTA Lenka Kovářová. V jakém složení nyní Rada funguje?

V současné chvíli má Rada ČTA čtyři členy, přičemž v plném složení by byla pětičlenná. Členy jsou pan Milan Hendrych, pan Filip Ospalý, pan Vladimír Malý a nově jsem byl do rady kooptován já, přičemž jsem současně generální sekretář ČTA. Spolu s kooptací jsem byl „pověřen zastupováním ČTA“, nejsem ale předsedou Rady ČTA.

Je důležité říct, že v tuto chvíli je vše nastaveno dle Stanov ČTA tak, abychom mohli zodpovědně plnit úlohu ČTA.

K organizační struktuře pro úplnost dodám, že Rada ČTA je orgán, který řídí a odpovídá za činnost ČTA v období mezi valnými hromadami. Nejvyšším orgánem ČTA je pak právě valná hromada. Jedním speciálně voleným členem Rady ČTA, prostřednictvím valné hromady, je předseda Rady ČTA, který zastupuje ČTA svým jménem (podpisy). Odpovědnost má však dle současného znění Stanov celá Rada ČTA.

V minulé době se Rada ČTA scházela minimálně čtyřikrát do roka k projednání činnosti. V následujícím období bych rád, aby Rada záležitosti ČTA řešila a projednávala intenzivněji, samozřejmě ale s ohledem na pracovní vytížení jejích členů (členové Rady nejsou za svoji činnost odměňováni, pozn.). Současně chci do porad zapojit i členy ostatních nezávislých komisí ČTA.

Na koho byly přeneseny kompetence předsedy Rady?

Jak jsem již zmínil výše, tak po kooptaci do Rady jsem byl „pověřen zastupováním ČTA“.

Kdy bude zvolen nový předseda?

Mimořádně volební Valná hromada ČTA může být svolána buď na základě rozhodnutí Rady ČTA přímo, nebo na základě písemného podnětu od 1/3 členů/právnických osob ČTA. Stane se tak nejpozději na podzim, tedy v obvyklém termínu, kdy se valné hromady konají. Zde pak bude VH ČTA volit předsedu Rady ČTA. Kromě toho pak bude schvalovat nově kooptované členy, případně volit nové členy v případě uvolněného místa.

Triatlonová sezona má do svého začátku ještě daleko, přesto má teď vedení ČTA napilno. Jaké největší výzvy před sebou máte v nejbližších týdnech?

Hledat partnery a sponzory. Ufinancovat rok 2018 a vyúčtovat jej dle daných podmínek. Hledat finanční zdroje pro rok 2019. Stabilizovat ČTA a dát najevo, že jedeme dál.

Já osobně chci naslouchat celé triatlonové komunitě. Všichni, kdo mne znají, vědí, že jsem nejen dobrý posluchač, ale i velký realista a zároveň oponent hledající kompromisní řešení. Vize, které změní svět, ode mne nečekejte. Teď na ně nejsou finanční prostředky. Ale nějak začneme a věřím, že týmově uděláme maximum pro úspěšný rok 2019 a pokud možno bez následků pro další zvolené vedení.

A podíváme-li se na celý rok 2019: Co v něm český triatlon čeká?

Samozřejmě další skvělé triatlonové akce, ke kterým bude patřit nejen celý Český pohár ve všech odvětvích triatlonu, ale zejména Světový pohár v olympijském triatlonu Karlovy Vary (25. 8. 2019), Challenge Prague 2019 (27. 7. 2019) a Evropský pohár juniorů v Táboře (4. 8. 2019). Sportovní sekce pak organizuje sportovně-metodickou přípravu, do které zasahovat nebudeme, pokud o to nebudeme požádáni, a tak se těšíme na novou závodní sezonu a držíme palce.

Následně pak provedeme změny v některých projektech s důkladným vyhodnocením předchozích zkušeností. Samozřejmě bych rád dokončil lepší nastavení jednotné identity s pokud možno novým logem. A pak se vážně musíme zamyslet, co provedeme s těmi průkazkami :-). Toto je podnět člena Rady pana Milana Hendrycha, tak snad… V hlavě toho mám více, ale pokud na to v tuto chvíli nemáme mandát nebo finance, necháme si tyto plány do budoucna.

Aktuálně probíhá soutěž na nové logo. Proč se ČTA ke změně vizuální identity rozhodla?

Letos nám odešel Ford, hlavní partner, který se rozhodl podpořit jen jeden triatlonový závod, a to přímo. Na tuto situaci musíme reagovat. Přiznejme si, že potenciální partnery bohužel ne vždy osloví desátá pozice na závodě WTS či úspěch toho či onoho závodníka Age group na Ironmanu či jinde.

Bohužel i další náš produkt, kterým jsou závody, je při jednání o partnerství složitá věc k diskusi. Partnery zajímá moderní dynamika sportu a jeho prezentace, počty oslovených lidí, mediální zásah, pozitivní prostředí plné zážitků a prospěšná činnost. Ať se nám to líbí nebo ne, marketing a sport jsou v tomto případě spojené nádoby.

Pojďme tedy společně najít impulz ke změně pohledu na naši skvělou triatlonovou komunitu, která se někdy až příliš uzavírá. Hledejme společná témata a společné prvky pro prezentaci, kterými pozveme nové lidi i značky do našeho světa.

Začneme logem s otevřenou diskusí, pokračovat budeme ve svém uvažování a následně v obchodě, abychom se vrátili zpátky na zaplacená sportoviště. To jsou důvody, proč je třeba nové logo. Nikde přitom není striktně psáno, že neuděláme jen „refresh“ toho starého. Vstupujeme do otevřené diskuse. Především je to totiž výpověď o nás samotných – jak žijeme a chceme žít. Myslím, že i partner tuto výzvu uslyší. Samozřejmě se přitom ptáme i marketingových odborníků, kteří tento záměr podporují. Tak to zkusme…